کرونا در قطر
نوشته شده توسط : عارفه حسینی

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در قطر

تا به حال در قطر 117،988 مورد مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده اند. نکته اینجاست که این تعداد مبتلا به نسبت جمعیت کمی که قطر دارد، زیاد است!

در واقع باید بگوییم که اگر نسبت تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در قطر به جمعیت آن را حساب کنیم، می بینیم که نرخ ابتلا در آن بسیار زیاد است! به عبارتی اگر نسبت مبتلایان به جمعیت را در نظر بگیریم، می بینیم که نسبت مبتلایان این کشور بیشتر از هر کشور دیگری در دنیاست!

چراکه قطر 2.75 میلیون نفر جمعیت دارد و با این حساب می توان گفت که 3.65 درصد از مردم آن به ویروس کرونا مبتلا شده اند و تست آن ها مثبت شده است. این یعنی درصد ابتلا به ویروس کرونا در قطر از هر کشور دیگری بالاتر است و این حقیقت در روزهای ابتدایی برای مردم این کشور بسیار نگران کننده بوده است!

تعداد مرگ و میرهای ویروس کرونا در قطر

از میان افرادی که در قطر به ویروس کرونا مبتلا شده اند، 195 نفر تا به حال جانشان را از دست داده اند. این یعنی نرخ مرگ و میر در آن بسیار پایین است و این نرخ نسبت به مرگ و میر کشورهای دیگر بسیار کم است.

تست ویروس کرونا در کشور قطر

این را هم بگوییم که در قطر که یک کشور ثروتمند است، تا به حال از بخش عمده ای از مردم تست کرونا گرفته شده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید تا به حال از 14 درصد جمعیت مردم این کشور یعنی حدود 400،000 نفر تست گرفته شده است!

کنترل شیوع ویروس کرونا در قطر

نکته جالب دیگر اینکه قطر از نظر کنترل ویروس کرونا تا حد زیادی موفق بوده است و مسئولان آن با اقداماتی که در نظر گرفته اند، تا به حال توانسته اند تا حد زیادی مانع شیوع بیشتر این ویروس شوند.

همین باعث شده که هر روز تعداد کمی به آمار مرگ و میرهای ناشی از ویروس کرونا در قطر اضافه شود و مردم این کشور به آینده کشورشان در برابر این ویروس امیدوارتر بشوند.

بازگشایی اماکن عمومی در قطر بعد از کرونا

همین کنترل خوب باعث شده که خیلی از اماکن عمومی قطر و حتی بعضی از سواحل آن نیز بازگشایی شوند تا مردم بتوانند با رعایت پروتکل های بهداشتی از آن ها استفاده کنند. در کل می توان گفت که مردم این کشور تا حد زیادی برای کنترل شیوع ویروس کرونا در کشورشان موفق عمل کرده اند و از ماه فروردین به بعد بهبود وضعیت را در کشورشان دیده اند.

البته این را بگوییم که تمامی کسانی که از سواحل قطر استفاده می کنند، ملزم به استفاده از ماسک هستند و به صورت مرتب تست تب از آن ها انجام می شود. در ضمن یک سری پروتکل های بهداشتی برای آن ها در نظر گرفته شده است و هر کسی که آن ها را رعایت نکند و کوچکترین نافرمانی در این زمینه کند، به صورت جدی با او برخورد می شود.

نکته دیگر اینکه هیچ کسی نمی تواند در قطر مهمانی های شخصی با حضور بیش از 5 نفر بگیرد و این مقررات به صورت کاملا جدی در این کشور اجرا می شوند. در واقع هیچ کسی در این کشور اجازه ندارد که این مقررات را زیر پا بگذارد و با اینکه اماکن عمومی آن باز هستند، اما همه چیز باید طبق پروتکل ها پیش برود.

شاید هم به خاطر همین سخت گیری ها باشد که وضعیت شیوع ویروس کرونا در این کشور تا حد زیادی کنترل شود و خیال مردم آن راحت تر شود.

به امید آن روز که کشور ما نیز دوران تاریک کرونا را سپری کند و اوضاع در کشور ما نیز رو به بهبود برود. برای همه شما عزیزان و هموطنان گرامی آرزوی سلامتی داریم.




:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 22 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: