زیبا ترین شهر امارات
نوشته شده توسط : عارفه حسینی

شهرهای دیدنی دبی و جاذبه هایشان

قبل از آن که راهی سفر به شهرهای زیبای امارات شوید بهتر است مختصری درباره تاریخ آن بگوییم. در سال ۱۹۷۱ اماراتی ها از استعمار بریتانا خارج شدند و کشوری مستقل را شکل دادند. تا قبل از آن این منطقه را با نام های اماران متصالحه و امارات ساحل عمان می شناختند. مؤسس و بنیان‌ گذار حکومت امارات متحده عربی نیز شیخ زاید بن سلطان آل نهیان بود. امارات در لغت معنی شیخ یا امیر نشین می دهد و نام کشور نیز شیخ‌ نشین‌ های متحد عربی است که در واقع از هفت امارت امیر نشین تشکیل شده است. این امارت ها به ترتیب : 1- ابوظبی 2- دبی 3- شارجه 4- عجمان 5- ام‌القوین 6- رأس ‌الخیمه 7- فجیره در حال حاضر ابوضبی پایتخت کشور ۸ میلیون نفری امارات است.

معروف ترین شهر دیدنی امارات

هر سال بیش از ۲۰ میلیون نفر به دبی سفر می کنند این در حالی است که جمعیت شهر تنها ۳.۱۴ میلیون نفر است. این میزان گردشگر باعث شده امکانات و خدمات کاملی برای گردشگران مهیا شود و سراسر شهر پر باشد از هتل ها و رستوران هایی برای بودجه های متفاوت تا همه بتوانند در دبی اقامت کنند. ساختمان های سر به فلک کشیده و سازه های مدرنی که درباره شان زیاد شنیده اید تنها دیدنی های دبی نیستند، بلکه زندگی در شهر بیش از ۱۰۰۰ سال قدمت دارد و بخش های اندکی از آن هنوز هم برجا مانده اند و تبدیل به جاذبه های گردشگری شده اند. باید بگوییم که اگرچه دیگر شهرهای که در ادامه خواهیم گفت هم بسیار زیبا و تماشایی هستند اما به خاطر گردشگر کمتر اصلا از نظر نوع خدمات و امکانات با دبی قابل مقایسه نیستند. با توجه به این که اکثر ساکنان کشور جزو جمعیت ثروتمند هستند بیشتر هتل ها ورستوران ها لوکس و گران قیمت است و خبری از هاستل هم نیست، ارزان ترین و آسان ترین برای بسیاری همین شهر دبی است.

شارجه، قلب فرهنگی امارات

از سفر به شهر کوچک شارجه که به عنوان مرکز فرهنگی و آموزشی کشور شناخته می شود، ناامید نخواهید شد! از دانشگاه زیبای آن گرفته تا موزه های بی نظیر خارق العاده اش، شارجه مکانی برای تجربه فرهنگ و هنر امارات است. شارجه سومین شهر بزرگ کشور است و از مزایای آن می توان به خلوت تر بودنش نسبت به دبی اشاره کرد. مراکز خرید و به ویژه بازار آبی آن نیز اجناس خوبی را برای فروش دارند که موجب محبوبیت شارجه میان عاشقان خرید می شود. در ادامه باید بگوییم که دسرهای شارجه در میان شهرهای عربی بهترین هستند و شکم گردها حتما باید سری به آن بزنند. سواحل زیبا از جملخ منطقه ساحلی البحیره و پارک ساحلی الممرز جزو پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری این مورد از شهرهای زیبای امارات هستند.

شارجه، قلب فرهنگی اجتماعی شهرهای دیدنی امارات

شهرت و محبوبیت دبی باعث شده گردشگران توجه کم تری به ابوظبی داشته باشند، اما باید بگوییم که جاذبه های دیدنی آن دست کمی از دبی ندارند و حتی اگر به دنبال کسب تجربه ای فرهنگی تر از کشور امارات باشید مقصد بهتری هم هست. البته سفر به ابوظبی (با توجه به این که در مقطعی لقب دومین شهر گران جهان را داشت) ارزان نخواهد بود. مساجد دیدنی (به ویژه مسجد شیخ زاهد)، سواحل تماشایی، سرگرمی های مدرن (مانند شهر بازی فراری، محل برگزاری مسابقات فرمول ۱) و جاذبه های فرهنگی از جمله موزه لوور ابوظبی جاذبه های منطقه هستند و ابوظبی را به یکی از شهرهای دیدنی امارات تبدیل کرده اند.

سفر به ابوظبی، پایتخت گران دنیا

اگر اهل فوتبال نباشید احتمال این که تا به حال نام العین را شنیده باشید کم است، اما باید بگوییم این جا یکی از دیدنی ترین شهرهای امارات است. سال های دور این جا عین عمان نام داشت. رشته کوه های حجر زیبایی فراوانی به منطقه بخشیده و چشمه ها و قنات های متعددی در این قسمت بچشم می خورد. شب های العین هوای مطبوع و خنکی دارد و البته پیشینه اش به ۴۰۰۰ سال پیش و عصر حجر باز می گردد. اغلب اهالی امارات برای سفر العین را انتخاب می کنند. کوهپایه جبل حفیت از دیگر علت های آب و هوای دلپذیر شهر است. جالب است بدانید که بخاطر وجود چشمه های آب شیرین بسیار در این حوالی نام العین که در زبان عربی به معنی چشمه است را برایش انتخاب کرده اند. موزه العین، باغ وحش، پارک بازی هیلی، چشمه ها، پارک بزرگ، جبل حفیت در کنار اماکن باستانی و قنات ها از جاذبه های العین محسوب می شوند. فاصله العین تا دبی ۱۲۰ کیلومتر است با تاکسی حدود یک ساعت و نیم بعد به مقصد می رسید.اگر محدودیت زمانی نداشته باشید می توانید سری به این شهر فوق العاده بزنید.

بندر جبل علی، چشم انداز زیبای امارات

بندر جبل علی، کوه های مرتفعی را در دل خود جای داده است که هنگام ایستادن بر فراز آن ها چشم انداز فوق العاده تماشایی از کشور امارات را پیش چشم خود خواهید دید. تماشای طلوع و غروب خورشید از این منطقه طرفداران زیادی دارد. هر کدام را که انتخاب کنید آسمانی رنگارنگ با ضمینه بیابانی درخشان را خواهید دید.

 




:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: