بایدها و نبایدهای سفر به دبی
نوشته شده توسط : عارفه حسینی

بایدها و نبایدهای سفر به دبی در مورد طرز پوشش

اهالی دبی و همین طور توریستان این شهر باید پوشش مناسبی داشته باشند. این را یادتان باشد که شما هم باید این پوشش را علی الخصوص در اماکن عمومی و همین طور در اماکن مذهبی این شهر رعایت کنید. البته این حجاب در سواحل این شهر اجباری نیست. در زمان بازید از اماکن مذهبی دبی مثل مساجد آن باید هم زنان و هم مردان لباس های مناسب به تن داشته باشند و حتما همه باید شانه ها، بازوان و پاهای خود را بپوشانند. در ضمن خانم ها باید از یک روسری و یا شال نیز در زمان ورود به مساجد این شهر استفاده کنند.

بایدها و نبایدهای سفر به دبی در مورد فیگورها

به شما توصیه می کنیم که سعی کنید با انگشت هایتان به شخصی در دبی اشاره نکنید! چراکه در فرهنگ دبی این مساله بد تلقی می شود. اگر هم مجبور شدید که به جایی یا کسی اشاره کنید، بهتر است که از کل دستانتان استفاده کنید و از یک انگشت برای این کار استفاده نکنید.

بایدها و نبایدهای سفر به دبی در اماکن عمومی

یادتان باشد که شما موظف هستید که قبل از عکاسی از یک نفر در دبی از او اجازه بگیرید. مخصوصا اگر کسی که در عکس شما حضور دارد، یک خانم باشد! نکته دیگر اینکه مردم امارات مسلمان هستند و همه باید قوانین اسلامی را در این کشور رعایت کنند و باید احترام لازم را به این مذهب بگذارند. نکته دیگر اینکه احترام به رهبران این کشور الزامی است و شما باید این احترام را رعایت کنید.

بایدها و نبایدهای سفر به دبی در مهمانی ها

اگر احیانا شما در دبی به خانه یک نفر دعوت شدید، یادتان باشد که باید کفش هایتان را درب منزل از پا بیرون کنید. در واقع مردم دبی نیز در این جور مسائل مثل مردم کشور خودمان فکر می کنند و از این بابت خیلی با مردم کشور ما متفاوت نیستند. نکته دیگر اینکه در مجلس ها و مراسم های این شهر، گاهی اوقات محل پذیرایی از خانم ها و آقایان جداست. پس اگر در چنین موقعیتی قرار گرفتید، بهتر است که در مورد این مساله از صاحب مجلس یا خانه بپرسید که باید از کدام طرف وارد مراسم شوید. در ضمن خوب است این را هم بدانید که وقتی یک شخص جدید وارد خانه می شود، شما هم باید مثل بقیه مهمان ها بایستید و با او احوالپرسی کنید. مخصوصا اگر این شخصی که وارد می شود، مسن تر باشد یا از طبقه اجتماعی بالاتر باشد! در ضمن از آقایان انتظار می رود که در بدو ورود یک خانم برخیزند و احترام خود را به این شکل به آن فرد نشان دهند. از همه مهمتر اینکه شما باید یک غذا یا نوشیدنی را از صاحب خانه با دست راست بگیرید و به هیچ عنوان از دست چپتان برای غذا خوردن استفاه نکنید!

بایدها و نبایدهای سفر به دبی در مترو

این را به خاطر داشته باشید که در مترو دبی یک سری قوانین سختگیرانه وجود دارد که هر کدام از آن ها را که زیر پا بگذارید، مجبور به پرداخت یک جریمه هنگفت می شوید! مثلا اگر شما در داخل قطارهای مترو و یا ایستگاه های آن خوراکی بخورید، با یک جریمه سنگین رو به رو می شوید! در ضمن خوابیدن داخل مترو دبی نیز جریمه دارد! از طرفی فقط کسانی می توانند به واگن های طلایی قطارهای مترو دبی وارد شوند که کارت مخصوص به آن را داشته باشند! با این حساب اگر کسی بدون اجازه و بدون بلیط وارد این واگن ها بشود، قطعا جریمه می شود!




:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 22 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: