قبرستان ماشین دبی
نوشته شده توسط : عارفه حسینی

شروع ماجرای رها کردن خودروها در دبی در سال 2009

در سال 2009 بود که خبر رها شدن یک عالمه ماشین لوکس در خیابان های امارات در دنیا سر و صدا کرد! بیشتر این خودروها در فرودگاه بین المللی دبی رها شده بودند و خبری از مالکین آن ها نبود! در آن زمان بیشتر مسئولین بر این عقیقده بودند که این اتفاق به خاطر بحران اقتصادی سال 2007 تا 2008 میلادی افتاده است و در واقع این بحران باعث شده که افراد زیادی اموالشان را در خیابان رها کنند و از امارات فرار کنند تا مجبور به پرداخت بدهی های مربوط به خرید آن ماشین ها نشوند!

قسمت عجیب ماجرا این است که این اتفاق بارها و بارها در سال 2009 تکرار شد و کار به جایی رسید که تعداد خودروهای رها شده در فرودگاه بین المللی دبی به 3،000 عدد رسید! تا اینکه مسئولین این شهر مجبور شدند که راه چاره ای پیدا کنند و همه آن خودروها را در یک پارکینگ جمع کنند تا تکلیف آن ها معلوم شود! این پارکینگ همان جایی است که حالا با نام قبرستان ماشین دبی شناخته می شود.

البته ماجرا به فرودگاه دبی ختم نشد و ماشین های زیادی نیز در فرودگاه ابوظبی پیدا شدند که به حال خودشان رها شده بودند و هیچ خبری هم از مالکین آن ها نبود!

اوج گرفتن رها کردن خوردوها در سال ها 2013 تا 2014

در سال های 2013 تا 2014 این مساله اوج پیدا کرد و دیگر فقط فرودگاه های امارات نبودند که درگیر این مساله بودند! در واقع در این دو سال خودروهای زیادی در نقاط دیگر امارات از پارکینگ ها گرفته تا جاده ها و خیابان ها رها شدند و روز به روز به تعداد این خودروها اضافه شد!

 این خودروها که از ظاهر خاک گرفته شان معلوم بود که رها شده اند، نگرانی مسئولین شهرداری دبی را بیشتر کردند. آن ها که حسابی کلافه شده بودند، به مالکین خودروها ابلاغیه دادند تا هر چه زودتر خودروهای خود را از آن محل ها دور کنند. اما باز هم خبری از آن ها نشد و آن ها مجبور شدند تا تمام این وسایل نقلیه لاکچری را به قبرستان ماشین دبی منتقل کنند!

مالکین خودروهای لوکس موجود در قبرستان ماشین دبی

نکته عجیبی که باید درباره قبرستان ماشین دبی به شما بگوییم، این است که هویت بیشتر مالکین خودروهای لوکس موجود در این گورستان مشخص نشده است! البته مشخص است که بیشتر این مالکین خارجی و عموما انگلیسی هستند و اکثرا اهل امارات نیستند.

ماشین های لوکس موجود در قبرستان ماشین دبی

مطمئنا با دانستن اینکه چه خودروهای لوکسی در قبرستان ماشین دبی نگهداری می شوند، بیشتر هم تعجب می کنید! اما باید به شما بگوییم که در میان خوردوهای این گورستان ماشین هایی مثل فراری، جگوار، لامبورگینی، پورشه، بنتلی، نیسان اسکای لاین، کوروت، اینفینیتی و آکورا ان اس ایکس به چشم می خورند!

فروش خودروهای موجود در قبرستان ماشین دبی

در نهایت خوب است این را بدانید که از سال 2012 خیلی از این خودروها برای فروش گذاشته شدند. در واقع وقتی که پلیس بدهی مالک یک خودرو را تایید می کند، مجوز فروش آن خودرو صادر می شود. البته نکته اینجاست که فقط خودروهایی برای فروش گذاشته می شوند که صدمه خاصی ندیده اند و سالم هستند. نکته دیگر اینکه این خودروها فقط در حراج های خصوصی فروخته می شوند و اصولا به صورت عمومی فروخته نمی شوند. در ضمن اولیت خرید آن ها با کسانی است که فروشندگان حرفه ای هستند و سابقه خوبی در خرید و فروش خودروهای لاکچری دارند.




:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 1 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: